آموزش فعالسازی سرویس های همراه اول در کمتر از چند ثانیه :

امروز قصد داریم در این مقاله تمام ترفندها و کدهای مربوط به سیم کارت های اعتباری و دائمی همراه اول را که با آن ها بیشتر سر و کار داریم را به شما دوستان گرامی آموزش دهیم.

به طوری که بعد از خوندن این مطلب تمام نیازهای شما برای کار با سیم کارت های همراه اول رفع خواهد شد و بدون نیاز به هیچ اطلاعات دیگری میتوانید فعالسازی سرویس های همراه اول مانند فعالسازی اینترنت و همچنین  خرید بسته اینترنتی و یا غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی را خودتان انجام دهید و دیگر متحمل هزینه های زیاد این خدمات بسیار ساده نشوید.

فعالسازی سرویس آوای انتظار همراه اول:

آوای انتظار همراه اول

با فعالسازی این سرویس همانطور که حتما متوجه شده اید وقتی با شما تماس میگیرند بجای شنیدن بوق آزاد مشترک با شنیدن آوای دلنشین مورد نظر شما منتظر پاسخگویی می ماند.

هزینه مربوط به هر آوا که انتخاب میکنید ماهیانه ۳۰۰ تومان میباشد که مبلغ ناچیزی به حساب می آید و ماهیانه به صورت خود کار تمدید میشود.

میتوانید با ارسال کد آوای مورد نظر به سامانه پیامکی ۸۹۸۹ و یا شماره گیری کد دستوری #کدآهنگ*221* و همچنین تماس با سامانه ۹۹۹۰ و انتخاب گزینه ۲ و ادامه مراحل مربوطه و وارد کردن کد آوای انتظار مورد نظرتان اقدام به فعالسازی این سرویس کنید.

غیر فعالسازی آوای انتظار:

برای غیر فعالسازی آوای انتظار میتوانید از طریق پیامک عدد ۵ لاتین را به شماره ۸۹۸۹ ارسال کرده و یا با شماره گیری کد دستوری #223*10* اقدام به غیر فعالسازی این سرویس کنید.در ضمن توجه داشته باشید که حتما پیامک غیرفعالسازی را دریافت کرده باشید.

فعالسازی سرویس اینترنت همراه اول:

نوترینو همراه اول

خوب به قول قدیمی ترها  فک کنم رسیدیم سر اصل مطلب که همه ما این روزا درگیرش شدیم. موضوع بعدی که میخوایم راجبش صحبت کنیم نحوه فعالسازی  و استفاده از سرویس اینترنت همراه اول هست.البته ما در مطالب گذشته بسیار زیاد در مورد این موضوع بحث کردیم و تقریبا تمام نکات کلیدی مربوط به فعالسازی اینترنت همراه اول رو توضیح دادیم.در ادامه با آموزش نحوه  فعالسازی سرویس های همراه اول همراه باشید.

قدم اول :فعالسازی اینترنت سیم کارت دائمی و اعتباری:

برای فعالسازی این سرویس میتوایند عدد یک لاتین را به شماره ۸۰۸۸ پیامک کنید و یا کد دستوری #231*10* را از طریق گوشی تلفن خود شماره گیرید نمایید. بعد از این مرحله پیامک فعالسازی اینترنت برایتان ارسال خواهد شد.البته جدیدا تمامی سیم کارت های همراه اول که تازه خریداری میشوند به صورت خودکار از قابلیت اینترنت برخوردار هستند و نیاز به فعالسازی مجدد ندارند.

قدم دوم:تنظیم گوشی برای استفاده از اینترنت همراه اول:

قبلا برای استقاده از اینترنت لازم بود تا مشترک به وبسایت همراه اول مراجعه کند و با وارد کردن نام گوشی تنظیمات را دریافت کند و یا با ارسال مدل گوشی و یا کد IMEI به سامانه ۸۰۰۸  تنظیمات مربوطه را دریافت کرده و به صورت دستی گوشی خود را تنظیم کند.

اما در حال حاضر تقریبا تمام گوشی ها به صورت خودکار قابلیت تنظیمات را دارا هستند و تنها با روشن کردن دکمه مربوط به داده های تلفن همراه میتوانید شروع به استفاده از اینترنت کنید.برای تنظیم دستی گوشی های اندرویدی در بخش تنظیمات به قسمت تنظیمات بیشتر رفته و در قسمت APN اقدام به ساخت APN جدید کرده و نام آن را به دلخواه انتخاب کنید.

فقط در قسمت یوزرنیم باید عبارت mcinet را درج کنید سپس تنظیمات را ذخیره کرده و با روشن خاموش کردن گوشی خود اقدم به استفاده از این سرویس کنید.البته در گوشی های جدید دیگر نیازی به این تنظیمات نیست چراکه به صورت خودکار داخل گوشی ثبت شده است.

خرید بسته اینترنت همراه اول :

فعالسازی سرویس های همراه اول

بعد از خرید سیم کارت همراه اول و فعالسازی اینترنت آن برای خرید بسته اینترنت همراه اول میتوانید با شماره گیرید کد دستوری #1* ویا کد #10* به راحتی اقدام به خریداری بسته مورد نظر خود که دارای تنوع های بسیار زیادی میباشد کنید. همچنین برای خرید بسته های بیشتر و بهتر و اماکانات بیشتر میتوانید از اپلیکیشن همراه من نیز استفاده کنید.

پایان بسته اینترنت همراه اول:

بسته های اینترنت در یکی از دو صورت زیر به پایان میرسد و به طور خودکار تمدید میشود.

۱- پایان مدت زمان بسته اینترنت شما

۲- پایان حجم شبانه روزی بسته (حتی اگر هدیه شبانه باقی مانده باشد)

لغو تمدید خود کار بسته اینترنت همراه اول:

برای جلوگیری از تمدید خودکار بسته اینترنت کد دستوری #8*100*  را شماره گیری کنید.همچنین برای اطلاع از وضعیت بسته میتوانید کد دستوری #0*100* شماره گیری کنید.

همچنین برای کاهش هزینه های استفاده از اینترنت خود میتوانید از بسته های ساعت مشخص همراه اول استفاده کنید.

نحوه غیر فعالسازی اینترنت همراه اول:

برای غیر فعالسازی سرویس اینترنت همراه اول میتوانید با ارسال عدد ۲ لاتین به سامانه ۸۰۸۸ و یا شماره گیری کد دستوری  #232*10* اقدام به غیرفعالسازی این سرویس کنید.

پیامگیری صوتی(منشی تلفنی) همراه اول:

با استفاده از این سرویس تماس های بدون پاسخ مشترک به شماره ۰۹۹۱۲ انتقال یافته و همراه اول با ارسال پیامک از سرشماره ۰۹۹۱۲ مشترک را از پیام خود مطلع میسازد.مشترکین میتوانند با شماره ۰۹۹۱۲ تماس گرفته و پیام های صوتی خود را بشنوند.همچنین مشترک میتواند با گذاشتن کلمه عبور برای شماره خود در صورتی که به سیم کارت خود دسترسی نداشته باشند میتوانند با استفاده از سایر خطوط همراه اول با شماره ۰۹۹۱۳ تماس گرفته و با وارد کردن کلمه عبور پیام های صوتی خود را بشنوند.

نحوه فعالسازی سرویس پیامگیر صوتی :

برای فعالسازی این سرویس عدد ۲۴۱ را به سرشماره ۱۰ ارسال و یا کد دستوری #241*10 را شماره گیری کنید.

نحوه غیر فعالسازی سرویس پیامگیر صوتی:

برای غیر فعالسازی این خدمت میتوانید با گوشی تلفن همراه  خود عدد 243 به سرشماره 10 ارسال کنید و یا  کد دستوری #243*10*  را شماره گیری نمائید

عدم دریافت پیامک تبلیغاتی:

پیامک تبلیغاتی

یکی از متداول ترین سوال ها در زمینه فعالسازی سرویس های همراه اول غیر فعالسازی و روش حذف پیامک های مزاحم تبلیغاتی است.

برای عدم دریافت پیام های تبلیغاتی که باعث هزینه های زیادی برای مشترک میشود میتوانید یکی از روش های زیر را انجام دهید:

۱- ارسال عدد ۱ لاتین به سامانه پیامکی ۸۹۹۹

۲- شماره گیری کد دستوری #8999*

۳- شماره گیری کد دستوری #800*

۴- تماس با مرکز اطلاعا رسانی همراه اول به شماره ۹۹۹۰ با خطوط همراه اول و یا ۰۹۱۲۹۹۹۰ با سایر خطوط

سرویس انتظار مکالمه همراه اول ( فعالسازی پشت خطی ):

یکی از مهمترین ها در فعالسازی سرویس های همراه اول پشت خطی میباشد . با فعالسازی این سرویس مشترک میتواند در زمان مکالمه اگر تماس دیگری داشت یکی از تماس ها را بدون اینکه قطع شود در حالت انتظار قرار داده و با فرد دیگر مکالمه کند.

برای فعالسازی سرویس انتظار مکالمه (پشت خطی) همراه اول میتوانید کد دستوری #242*10* را شماره گیرید کنید.

دریافت صورت حساب(قبض) پایان دوره و میان دوره سیم کارت دايمی همراه اول:

پرداخت قبض همراه اول

با این روش مشترک میتواند بدون مراجعه حضوری به مراکز همراه اول از میزان کارکرد خط خود و مبلغ قبض پایان دوره و یا میاندوره اطلاع پیدا کند.

*دریافت مبلغ و کارکرد مربوط به پایان دوره:

-ارسال حرف s به سامانه ۹۹۰۰۰۹

– شماره گیری کد دستوری #111*10

*اطلاعات مربوط به قبض میاندوره:

-ارسال حرف لاتین m به سرشماره پیامکی ۹۹۰۰۰۹

-شماره گیری کد دستوری #112*10

با انجام هریک از این مراحل مشترک میتواند مبلغ مربوط به قبض مورد نظر و میزان کارکرد سیم کارت خود را مشاهده کرده و سپس با شناسه قبض و پرداختی که در اختیارتان گذاشته شده است قبض خود را پرداخت کنید.

البته میتوانید در ادامه مراحل نیز با رمز دوم کارت خود مبلغ را پرداخت نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فعالسازی سرویس های همراه اول و موارد بیشتر به وبسایت رسمی همراه اول مراجعه کنید.

نتیجه گیری پایانی :

همانطور که مشاهده کردید برای فعالسازی سرویس های همراه اول یک کد مشترک در اکثر روش ها وجود داشت و آن هم کد انحصاری همراه اول به شماره #10* بود که میتوانید تمامی کارهای خود را با شماره گیری این کد دستوری انجام دهید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
تماس سریع