سیم‌کارت همراه اول

سیم‌کارت همراه اول چه مزایا و معایبی داراد؟
ما در این صفحه به‌طور کامل به مزایا، معایب و ویژگی‌های کلی سیم کارت‌های همراه اول می‌پردازیم به همین جهت این مقاله را حتماً تا انتها بخوانید.

سیم‌کارت همراه اول ثابت و اعتباری

تقریباً بیشتر مردم ایران با سیم‌کارت‌های همراه اول آشنایی دارند، تعداد محدودی هستند که با این اپراتور تلفن همراه آشنایی ندارند و یا سیم‌کارت همراه اول نخریده باشند، اگر تابه‌حال سیم‌کارت همراه اول نخریده‌اید و یا آشنایی با این اپراتور تلفن همراه ندارید پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا از طریق این آشنایی بندانید کدام‌یک از سیم‌کارت همراه اول مناسب شماست.
در قدم اول این سؤال پیش می‌آید که سیم‌کارت دائمی همراه اول بهتر است یا سیم‌کارت اعتباری؟

تفاوت سیم‌کارت دائمی و اعتباری همراه اول

سیم‌کارت دائمی و اعتباری همراه اول دارای 5 تفاوت هستند:

1_ قیمت سیم‌کارت‌ها

2_ سرمایه‌گذاری

3_ تعرفه سیم‌کارت‌ها

4_ هزینه‌ها و پرداخت آن

5_ سلب امتیاز

چرا سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری همراه اول تفاوت قیمت دارند؟

اولین موردی که در سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی همراه اول به ذهن ما می‌آید اختلاف قیمت این دو سیم‌کارت هست، شاید در یک نگاه به این فکر کنید که بااینکه هر دو خدمات یکسانی رادارند، نباید تفاوت زیادی در قیمت آنها باشد اما نکاتی هست که باعث گران شدن سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول نسبت به سیم کارت‌های اعتباری می‌شود که به آنها اشاره می‌کنیم:

اعتبار و قدمت

سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول از اعتبار و قدمت چشم‌گیری برخوردار هستند و خیلی قبل از تر از سیم‌کارت‌های اعتباری به بازار عرضه‌شده‌اند، اولین سیم‌کارت دائمی همراه اول در سال 1373 با پیش‌شماره 0912 ارائه‌شده است. می‌توان گفت سیم‌کارت هرچه قدمت بیشتری داشته باشد دارای ارزش بالاتری خواهد بود.

علت تقاضای زیاد این سیم‌کارت‌ها می‌توان همین اعتبار قدمت سیم‌کارت‌های همراه اول باشد، همین درخواست بالا و کم بودن تعداد این‌گونه سیم‌کارت دائمی باعث افزایش قیمت آنها نسبت به سیم کارت‌های اعتباری شده است.

آیا با خرید سیم‌کارت دائمی همراه اول ما یک سرمایه‌گذاری انجام داده‌ایم؟

خطوط دائمی همراه اول صرفا از پیش شماره‌های 0912 نیستند و پیش شماره‌های دیگری وجود دارند که هر یک از این پیش‌شماره‌ها به چندید استان اختصاص داده‌شده، تفاوتی که بیشتر پیش‌شماره‌ها نسبت به پیش‌شماره 0912 دارند ارائه مدل اعتباری در کنار سیم کارت‌های دائمی این پیش‌شماره‌هاست. به‌طور مثال پیش‌شماره 0914 برای استان تبریز و چند استان هم‌جوار اختصاص داده‌شده که هم مدل دائمی و هم اعتباری از این سیم کارت‌های همراه اول را ارائه می‌دهند. بنابراین سیم کارت‌های دائمی به خودیه خود سرمایه گذاری محسوب نمی‌شوند بیشتر پیش‌شماره و نوع رند بودن خط نیز اهمیت بالایی دارد. شاید تنها پیش شماره‌ای که برای سرمایه‌گذاری می‌توان خرید پیش شماره‌های 0912 اپراتورهای همراه اول باشد، شرکت همراه اول دیگر خط‌هایی با پیش‌شماره 0912 را عرضه نمی‌کند این خود یک دلیل برای یک سرمایه‌گذاری مطمئن می‌توان باشد.

تعرفه خطوط دائمی همراه اول بااعتباری چه تفاوتی دارند؟

شرکت همراه اول تعرفه خدمات خود را در سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول را ارزان‌تر از سیم‌کارت‌های اعتباری این اپراتور قرار داده است، در ادامه به چند تفاوت اشاره می‌کنیم:

سیم‌کارت‌های دائمی

مکالمه با ازای هر دقیقه 599 ریال محاسبه می‌شود.

پیامک فارسی 89 ریال و انگلیسی 222 ریال محاسبه می‌شود.

اینترنت همراه (هر کیلوبایت تبادل اطلاعات) 0.4 ریال محاسبه می‌شود.

سیم کارت‌های اعتباری

مکالمه به ازای هر دقیقه 899 ریال محاسبه می‌شود.

پیامک فارسی 106 ریال و پیامک انگلیسی 264 ریال محاسبه می‌شود.

اینترنت همراه (هر کیلوبایت تبادل اطلاعات) 0.6 ریال محاسبه می‌شود.

سیم‌کارت همراه اول

یک مثال برای درک راحت تره این موضوع، فرض کنید می‌خواهید 10 دقیقه مکالمه داشته باشید، 100 پیامک فارسی به‌صورت یک صفحه‌ای ارسال کنید و مقدار 1 گیگابایت اینترنت مصرف کنید با توجه به هزینه‌هایی که گفته شد چه مقدار هزینه باید بپردازیم؟

برای سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول هزینه هر دقیقه مکالمه 599 تومان طبق تعرفه گفته‌شده، هزینه پیامک 890 تومان و برای اینترنت مصرف‌شده 41.943 تومان (نرخ تعرفه اینترنت آزاد) پرداخت کنید.
برای سیم‌کارت‌های اعتباری هزینه مکالمه 899 تومان خواهد شد، هزینه ارسال پیامک 1.060 تومان و برای اینترنت (تعرفه اینترنت آزاد) 62.914 تومان بپردازید.

توجه کنید که تنها با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه خواهید رسید که هزینه استفاده از سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول ارزان‌تر از سیم کارت‌های اعتباری خواهد بود.

چگونه هزینه‌های سیم‌کارت همراه اول را باید پرداخت کرد؟

چنانچه شما از سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول استفاده می‌کنید برای پرداخت هزینه‌ها و تعرفه‌هایی که در مطلب بالا خدمت شما توضیح دادیم باید اعتبار سیم‌کارت خود را افزایش دهید، هنگام خرید شارژ مالیات بر ارزش‌افزوده نیز حساب می‌شود و مقدار شارژ کمتر از مبلغی است که به سیم‌کارت همراه اول شما اضافه می‌شود..

در سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول باید ابتدا با دو اصطلاح “میان‌دوره” و “پایان دوره” آشنا شوید که به‌صورت زیر می‌باشد:
قبوض پایان دوره آخرین کارکرد تلفن ثابت شمارا نشان می‌دهد، قبض میان‌دوره تمامی هزینه کارکرد تلفن ثابت شمارا تا لحظه استعلام شامل می‌شود، به‌طورکلی مبلغ میان‌دوره مساوی است با مبلغ پایان دوره + تعداد روزهای ماه جاری. در صورت پرداخت قبض میان‌دوره تمامی بدهی شما یعنی قبض پایان دوره قبلی نیز تسویه خواهد شد.

سیم‌کارت‌های همراه اول چه مواقعی سلب امتیاز می‌شوند؟

طبق قوانین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تمامی اپراتورها می‌توانند در صورت فعال نبودن سیم‌کارت برای مدت طولانیان را سلب امتیاز کنند.
مدت‌زمان سلب مالکیت در سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول باسیم‌کارت‌های اعتباری متفاوت است.
در صورت عدم استفاده از سیم‌کارت‌های اعتباری معمولاً بعد از 90 روز سلب امتیاز می‌شوند. یک توصیه برای مشترکین اعتباری سیم‌کارت‌های همراه اول اینکه همیشه حساب سیم‌کارت خود را 1000 تومان شارژ کنید تا از سلب امتیاز جلوگیری کنید.

سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول نیز از این قائده مستثنا نیستند و در صورت غیرفعال بودن و عدم استفاده سلب امتیاز خواهند شد، تنها تفاوت آن‌ها در مدت‌زمان سلب امتیاز است، سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول زودتر از سیم‌کارت‌های دائمی سلب امتیاز می‌شوند.

بیشتر افرادی که درزمینه سیم‌کارت سرمایه‌گذاری می‌کنند از همین روش استفاده می‌کنند، سیم‌کارت دائمی را خریداری می‌کنند و با پرداخت هزینه آبونمان مدت‌زمان بیشتری سیم‌کارت را خاموش نگه می‌دارند از همین روش تعداد زنگ خور های سیم‌کارت کاهش‌یافته و می‌توانند سیم‌کارت را باقیمت بالاتری بفروشند.

با تفاوت‌های سیم‌کارت‌های همراه اول آشنا شدیم حال کمی با شباهت این سیم‌کارت‌ها آشنا خواهیم شد.

یکی از اصلی‌ترین خدمات سیم کارت‌های همراه اول، مکالمه، ارسال پیامک و استفاده از اینترنت همراه است. باید گفت که این خدمات در هر دو مدل سیم‌کارت دائمی و اعتباری به یک شکل بوده و هیچ‌گونه تفاوتی با یکدیگر ندارند. سرعت اینترنت هر دو سیم کارت‌های اعتباری و دائمی همراه اول یکسان می‌باشد زیرا که دکل‌های همراه اول از یک نوع آنتن برای ارسال امواج استفاده می‌کند.

تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دائمی امکان‌پذیر است؟

شرکت اپراتورهای همراه اول این امکان را در اختیار کاربران خود قرار داده که در صورت نیاز سیم‌کارت اعتباری خود را به سیم‌کارت دائمی تغیر بدهند تا از مزایای سیم‌کارت‌های دائمی بهره‌مند شوند. به این نکته توجه داشته باشید که سیم‌کارت‌های دائمی را نمی‌توان به سیم‌کارت اعتباری تغیر داد و بعد از تبدیل سیم‌کارت خود از اعتباری به دائمی برگرداند این به اعتباری امکان‌پذیر نخواهد بود. به‌عنوان‌مثال یکی از مزیت‌های تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دائمی این است که شارژ اعتبار شما تمام‌شده و دسترسی به شارژ برای افزایش اعتبار را ندارید می‌توانید سیم‌کارت را به دائمی تبدیل کنید.

سیم‌کارت همراه اول

حال که با مزایا و معایب  سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری همراه اول آشنا شدید می‌توانید با توجه با بودجه مالی خود و نیازهای شخصی بهتر در مورد خرید سیم‌کارت‌های این اپراتور تصمیم‌گیری کنید. ما در این مقاله سعی کردیم بیشترین راهنمایی را در اختیار شما قرار دهیم که خریدی راحت و آسوده را داشته باشید.

شما برای خرید انواع سیم‌کارت ۰۹۱۲ با هر کدی می‌توانید از طریق سایت سیم کارتیها به‌صورت آنلاین اقدام کنید و یا به دفتر سیم کارتیها واقع در دفتر پیشخوان دولت با مجوز شماره ۷۲۱۶۱۸۶۸ به آدرس تهران، خیابان آزادی، خ جیحون، بعد از دامپزشکی، پ ۶۲۵ مراجعه بفرمایید.
برای مشاوره تلفنی و کسب اطلاعات بیشتر هم می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۶۶۶۷۷۸۳۶ – تلفن: ۰۹۱۲۲۳۷۳۰۰۳ تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها