سیم کارت یوسیم


سیم کارت یوسیم همراه اول چیست؟

واژه USIM مخففی از کلمات Universal Subscriber Identity Module است که از قابلیت‌های اینترنت نسل چهارم بهره‌مند است و از اینترنت نسل چهارم پشتیبانی می‌کند. سیم کارت یوسیم با سیم‌کارت‌های معمولی متفاوت است.
سیم کارت همراه اول برای اینترنت نسل سوم، چهارم و نسل چهار و نیم 4.5G از نام تجاری نوترینو استفاده کرده است.

تفاوت سیم کارت یوسیم با سیم کارت معمولی

همین طور که در آغاز گفته شد سیم کارت یوسیم از امکانات اینترنت نسل 4 و 4.5 از بهره‌مندی می‌باشد و در مناطقی که تحت پوشش شبکه نسل سوم هستند می‌توانیم با سرعتی بالا از استفاده از اینترنت لذت ببریم. همچنین سرعت دانلود فیلم و موزیک نیز با استفاده از سیم کارت USIM همراه اول بالا خواهد بود.

سیم کارت یوسیم امنیت بالاتری دارد به‌این‌ترتیب که این امکان فراهم می‌شود تا خط تلفن همراه شما محافظت‌شده و افراد سودجو توانایی سوءاستفاده از سیم‌کارت شمارا نداشته باشند و تماس‌های ورودی و خروجی به تلفن همراه شما نیز کنترل‌شده و محافظت می‌شوند.

تفاوت بعدی در مقدار حافظه‌ی این 2 سیم‌کارت است. در سیم‌کارت USIM می‌توانیم بالا هزار شماره را در سیم‌کارت ذخیره کنیم درصورتی‌که این تعداد در سیم‌کارت معمولی به 255 شماره تلفن محدود می‌شود. به‌علاوه امکان ذخیره‌ی رکوردها دیگر مثل آدرس، ایمیل، شماره تماس دیگر … در سیم کارت یوسیم امکان‌پذیر است. ذخیره در سیم‌کارت معمولی از امنیت پایین‌تری نسبت به سیم‌کارت یوسیم دارند. سیم‌کارت USIM از دفترچه تلفن پنهان نیز برخوردار است.

از دیگر مزایای سیم کارت 4G باید به عدم محدودیت مخابراتی، افزایش عمر باتری تلفن همراه، کاهش هزینه، قابلیت استفاده چندین نفر به‌صورت همزمان، پینگ با درصد پایین و… اشاره‌کنیم.

سیم کارت یوسیم

مورد نیازهای سیم کارت USIM همراه اول

اولین مورد گوشی همراهتان است که باید قابلیت پشتیبانی از سیم کارت یوسیم را داشته باشد.
دومین مورد منطقه که در آن از سیم کارت USIM استفاده می‌کنید چراکه بعضی از مناطق در محدوده شبکه اتصال اینترنت نسل چهارم 4G نیستند و در این مناطق قابلیت استفاده از سیم کارت 4G را ندارید.
اگر قصد تعویض سیم کارت معمولی به سیم کارت USIM رادارید، و شماره‌ی مخاطبانتان بر روی سیم کارت ذخیره است، حتماً آنها را یادداشت کنید، چراکه با تعویض سیم کارت حافظه سیم کارت معمولی حذف خواهد شد و قابلیت انتقال دفترچه تلفن وجود ندارد.

خبر خوب

اگر از سیم کارت دائمی همراه اول استفاده می‌کنید و قصد تعویض سیم کارت معمولی خود را به سیم کارت به USIM دارید، از هدیه تعویض سیم کارت همراه اول بهره‌مند خواهید شد که مشترکین دائمی 20 گیگ اینترنت رایگان دریافت می‌کنند.
همچنین اگر از مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول هستید هم از هدیه تعویض سیم کارت همراه اول بهره‌مند خواهید شد و 15 گیگ اینترنت رایگان هدیه می‌گیرید.

تبدیل سیم‌کارت همراه اول معمولی به یوسیم

تبدیل سیم کارت به یوسیم برای نخستین بار هزینه‌ای نداشته و به‌صورت رایگان تعویض می‌شود. برای استعلام یوسیم همراه اول شما می‌توانید کد دستوری #0*6*10* را شماره‌گیری کرده و نسبت به وضعیت سیم‌کارت خود اطلاعات لازم را کسب کنید.

راه‌های تبدیل سیم کارت همراه اول به یوسیم

1- ارسال پیامک به شماره‌های 8938 و 990009 است. کد پستی محل سکونت یا محل کار خود را به یکی از این شماره‌ها ارسال کنید.
(از مرکز تماس شرکت پست با شما ارتباطی برقرارشده و اطلاعات لازم جهت ارسال سیم کارت USIM همراه اول از شما دریافت می‌شود)

2-با شماره‌گیری کد دستوری #6*10* می‌توانید برای دریافت سیم کارت یوسیم اقدام کنید.
(از مرکز تماس شرکت پست با شما ارتباطی برقرار شده و اطلاعات لازم جهت ارسال سیم کارت یوسیم همراه اول از شما دریافت می‌شود)

3-با مرکز تماس همراه اول با شماره 9990 تماس بگیرید.

4-مراجعه حضوری به مراکز تلفن ثابت، دفاتر خدمات ارتباطی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای همراه اول، سیم کارت خود را تعویض کنید.

بعد از اقدام برای سیم کارت USIM حدود 14 روز زمان می‌برد که سیم کارت برای شما پست شود.

فعال‌سازی سیم کارت 4G همراه اول

بعد ازینکه سیم کارت شما به‌دستان رسید باید اقدام به فعال‌سازی کنید.
1- اول کد 19 رقمی شماره سریال سیم کارت خود را با توجه به کد دستوری (# شماره سریال*45*10*) شماره‌گیری کنید.
2-در مرحله بعد اعداد مربوط به PIN1 سیم کارت USIM را وارد کنید. کد PIN1 بر روی پوکه سیم کارت درج‌شده که با خراش دادن سطح پوکه، کد نمایان خواهد شد.
بعد از واردکردن درست کد PIN1، سیم کارت بعد از یک ساعت غیرفعال می‌شود و با غیرفعال شدن سیم کارت فعلی، آن را با سیم کارت USIM جدید تعویض کنید.
3- برای استفاده از امکانات سیم کارت یوسیم همراه اول، تنظیمات تلفن همراه خود، حالت شبکه را به وضعیت 4G تغییر دهید.

نکته: اگر بسته اینترنتی خریداری کرده و از حجم آن باقی‌مانده، با تعویض سیم کارت از بین نخواهد رفت و می‌توانید با سیم کارت USIM خود استفاده کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها